• Meer informatie over Unified Communications
    More about Unified Communications header image
  • More about Unified Communications
    More about Unified Communications header image

Unified Communications

Wat is Unified Communications?
Unified Communications kan worden gedefinieerd als “Geïntegreerde communicatie voor het optimaliseren van bedrijfsprocessen”. Unified Communication is niet een enkel product, maar een oplossing die bestaat uit verschillende componenten en elementen, waaronder: berichten (e-mail, instant messaging, spraak, video), telefoongesprekken, vergaderingen, uitgebreide beschikbaarheidsinformatie (online en telefonie), apparaatbewustzijn en -status, en informatie delen, dit allemaal samengevoegd met een gezamenlijke gebruikersinterface.
 

Voor wie is Unified Communications bedoeld?
In de huidige snelle zakenwereld moeten bedrijven flexibeler zijn en betere klantenservice bieden, dit snel en voordelig. Steeds meer bedrijven zeggen de traditionele bureauwerkomgeving vaarwel omdat werknemers steeds mobieler worden: ze werken onderweg, vanuit huis, pendelen tussen verschillende kantoren of zijn op reis in de hele wereld. In dergelijke dynamische werkomgevingen is het essentieel dat bedrijven intern of met klanten altijd en overal effectief kunnen communiceren.
 
Met Unified Communication kan elk bedrijf dat contacten moet onderhouden zijn bedrijfsprocessen tonen waardoor het altijd en overal toegang biedt tot bedrijfscommunicatie.
 

Waarom zou ik Unified Communications gebruiken?
Er zijn vele voordelen te behalen met het integreren van UC met bestaande bedrijfsprocessen en -toepassingen, zoals:

  • Communicatie stroomlijnen:

Contact onderhouden met collega's die de specifieke vaardigheden of kennis hebben voor het verminderen of wegnemen van vertraging door menselijk handelen.

  • Productiviteit verhogen:

Gebruikmaken van uitgebreide beschikbaarheidsinformatie, Unified Messaging, point 'n click-bediening via pc, Voice-over-IP en vele andere mogelijkheden om zo meer functies uit te voeren dan mogelijk is met alleen bureautelefoons.

  • Teammanagement:

Snel de communicatieactiviteiten van teamleden bekijken en rapporten openen.

  • Mobiliteit:

Gebruikmaken van DECT en IP om altijd en overal toegang te bieden tot bedrijfscommunicatie, zodat gebruikers zich vrij kunnen bewegen in de buurt van hun bureau, binnen het kantoorgebouw of buiten het kantoor.

  • Klantenservice verbeteren:

Integratie met gangbare kantoortoepassingen bieden de benodigde hulpmiddelen om de klantenservice te verbeteren. Voorbeelden van deze toepassingen zijn Microsoft Outlook, Exchange en LDAP, evenals integratie met hulpmiddelen zoals toegangssystemen met een deurtelefoon, IP-camera's en internettoepassingen.
 

Dankzij al deze voordelen kunnen bedrijven hun tijd effectiever beheren via snellere interactie, waardoor de klanttevredenheid verbetert doordat medewerkers productiever worden en beter reageren op vragen van klanten.
 
Productdiagram van Unified Communications
 

Kan Unified Communications worden gebruikt voor kleine en middelgrote bedrijven?
Panasonic levert het antwoord met de geavanceerde netwerkcommunicatieplatformen (KX-NCP500 en KX-NCP1000) en de Communication Assistant-productiviteitssoftware waarmee bedrijven enorm kunnen profiteren van de voordelen van Unified Communications.
 

Netwerkcommunicatieplatformen (NCP)
De Panasonic-netwerkcommunicatieplatformen (KX-NCP) zijn geavanceerde Communication Solutions waarmee bedrijven gebruik kunnen maken van Unified Communications door bedrijfscommunicatie te verbeteren en te stroomlijnen met productiviteitstoepassingen met uitgebreide beschikbaarheidsinformatie.

Met de NCP-platformen kunt u effectiever communiceren met zowel medewerkers als klanten. Dankzij deze platformen hebben zij altijd toegang tot zeer diverse zakelijke communicatietoepassingen via een aantal slimme en intuïtieve bedrade en draadloze apparaten. Daarnaast kunnen mobiele gebruikers en externe medewerkers dankzij de integratie met mobiele telefoons verbonden blijven, ook als zij onderweg zijn.
 

Communication Assistant-serie (CA)
Productiviteitssoftware uit de Communication Assistant-serie is een zeer intuïtieve pc-toepassing. Wanneer de toepassing samenwerkt met Panasonic-netwerkcommunicatieplatformen, kunnen bedrijven Unified Communication implementeren door krachtige point 'n click-telefonie te combineren met uitgebreide beschikbaarheidsinformatie, beschikbaarheid, integratie met Microsoft Outlook® en integratie met diverse samenwerkingshulpmiddelen, dit alles om realtime communicatie van gebruikers van zakelijke telefonie te vereenvoudigen en verbeteren.

Communication Assistant is ontworpen voor eenvoudige installatie en eenvoudig onderhoud, en kan worden geïmplementeerd zonder dat er een extra server nodig is. Hierdoor is dit de ideale oplossing voor kleine en middelgrote bedrijven met beperkte IT-kennis en -medewerkers.
 

De toekomst
Het is duidelijk dat Unified Communications de toekomst is voor organisaties die hun bedrijfsprocessen willen optimaliseren. De ontwikkeling van een omgeving voor alleen traditionele bureau-apparatuur naar steeds mobieler personeel gaat door. Panasonic biedt alle benodigde communicatiehulpmiddelen waarmee bedrijven altijd en overal effectief kunnen communiceren.