Toughbook en Field Sales - Computer Product Solutions | Panasonic Business
  • Toughbook en Field Sales

Toughbook en Field Sales

Field sales vertrekt vanuit een simpel uitgangspunt – een bezoek brengen aan de klant is beter dan wachten tot de klant u opzoekt.

Het doel is dan ook om elk bezoek aan de klant zo rendabel mogelijk te maken. Elk bezoek is immers een mogelijkheid is om:Iets te verkopen

  • Problemen van de klant op te lossen
  • Informatie te verschaffen
  • Informatie te verzamelen
  • De verkoopargumenten van de competitie te overstijgen
  • Klanttevredenheid te verbeteren
Wat zijn de grootste obstakels voor field sales?

Autonomie – om efficiënt te kunnen werken moet de buitendienst-verkoopvertegenwoordiger tegelijkertijd de verkoop onderhouden en klantenproblemen oplossen. Dit moeten zij autonoom doen, zonder te moeten terugvallen op customer support of toegang tot bepaalde informatie, in omgevingen die niet zijn aangepast voor het gebruiken van technologische oplossingen.

Reistijd – reistijd is altijd een uitdaging in het buitendienst-verkoopproces. Routes moeten zorgvuldig worden ingepland om tijd en kosten te optimaliseren. Het andere grote punt is het verbruik van de accu, waardoor de vertegenwoordiger moet stoppen met zijn reis omdat zijn laptopaccu leeg is.

Klantbeschikbaarheid – er wordt veel kostbare tijd verloren met het wachten tot een klant beschikbaar is. Dit komt omdat zij meestal de klant bezoeken en niet omgekeerd.

Hoe verbetert Toughbook het proces?

Toughbooks maken individuele verkoopteams efficiënter. Heel eenvoudig: Efficiëntere teams betekent meer tijd om te verkopen. En meer tijd om te verkopen betekent meer inkomsten.

Maar hoe doen Toughbooks dit?

Draadloze toegang – met hun opmerkelijke connectiviteit kan de verkoper/verkoopster bronnen in het gehele bedrijf consulteren om klantenproblemen op te lossen en het verkoopproces niet stil te laten vallen.

Form factor – de slechtste verkopers/verkoopsters zitten met hun laptop wachten braafjes in het kantoor van de klant tot die tijd voor hen vrijmaakt. De beste verkopers/verkoopsters gebruiken de nieuwste technologie, waardoor zij in staat zijn het verkoopproces met de klant in om het even welke omgeving voort te zetten – ongeacht of dit een keuken, productielijn, een drukke showroom of een buitenterrein is. Deze flexibele mobiliteit zorgt ervoor dat zij de leefwereld van hun klanten kunnen zien en meemaken en op die manier impliciet kunnen begrijpen hoe de klant werkt.

Er zijn Toughbooks in verschillende soorten en maten, ontworpen om zelfs in de moeilijkste omgevingen te werken.

Concurrentiële informatie -  met Toughbooks kunnen uw verkopers tijdens een klantenbezoek informatie verzamelen over de concurrentie en concurrerende producten registreren met de ingebouwde camera.

Lange batterij-autonomie– dankzij de technologie die Toughbooks een lange levensduur van de accu geeft en het toepassen van energie-efficiënte componenten, kunnen verkopers verkopen in plaats van te wachten tot hun laptop weer is opgeladen.

Gewicht en draagbaarheid – concurrerende producenten maken dunne en lichte laptops door te besparen op onderdelen. Maar dat maakt laptops in werkelijkheid dun, licht en zwak. Toughbooks zijn duurzame machines die er goed uitzien wanneer ze worden gebruikt in bijzijn van de klant, en zijn voldoende licht om ze de hele dag te mee te nemen.