• Security Solutions

Panasonic lanceert partnerportal voor security professionals op IFSEC

Panasonic heeft op IFSEC 2015, dat van 16 tot en met 18 juni plaatsvindt in Londen, een nieuwe partnerportal gelanceerd voor haar resellers. Dankzij de portal hebben distributeurs en resellers van security-oplossingen betere toegang tot informatie voor klanten en kunnen zij eenvoudiger new business registreren. Deze webservice is beschikbaar voor alle Europese partners van Panasonic Security Solutions. Eerder dit jaar lanceerde Panasonic al vergelijkbare portals voor de divisies Visual Systems en Communications.

Professionals die zich inschrijven, krijgen toegang tot de meest recente technische hulpmiddelen, zoals software, firmware en bedieningsinstructies, productinformatie zoals productspecificaties en hogeresolutiebeelden. Daarnaast beschikken ze dankzij de portal over de nieuwste marketingtools zoals brochures, informatie over concurrerende producten en marktonderzoeken.

De security partnerportal omvat een complete productbibliotheek met informatie over bewakingscamera's, toegangscontrole en video-intercom. Deze bibliotheek is ook gekoppeld aan een centrale database en geeft direct antwoord op productgerelateerde vragen.

Valerie Poret, Europees Channel Marketing Manager van Panasonic: "Onze nieuwe partnerportal brengt Panasonic, haar channelpartners en de eindgebruiker dichter bij elkaar. Klanten hebben via de portal toegang tot een grote hoeveelheid informatie waarmee ze potentiële sales kunnen maximaliseren en de beste service kunnen bieden aan onze eindgebruikers.”

"Via deze portal creëren we een grote community van resellers, systeemintegrators, distributeurs en adviseurs, die toegang hebben tot alle benodigde materialen op het gebied van onder andere beveiligingscamera's,IP-communicatieoplossingen en professionele displays", aldus Poret.

De security portal is overal in Europa beschikbaar in vijf talen en vanaf september zelfs in negen talen.

Panasonic beschikt in Europa over de grootste line-up van B2B-technologie. 70 procent van de globale omzet van het bedrijf wordt gegenereerd binnen de B2B-markt.