• Als partners samenwerken aan een eersteklas belevenis

Als partners samenwerken aan een eersteklas belevenis

Etihad nodigt Panasonic uit om een gedenkwaardig paviljoen te creëren op de Wereldtentoonstelling in Milaan 

Een gedenkwaardige bezoekerservaring creëren 

Panasonic Europe Solutions Centre, een dochteronderneming van Panasonic Europe, is in april 2015 opgezet om oplossingen van wereldklasse te ontwikkelen voor grote klanten en op te treden als enig aanspreekpunt en verantwoordelijke partij.

Deze oplossingen bestaan uit hardware en software van Panasonic, M2M-mogelijkheden en enkele producten van andere fabrikanten, die worden geleverd met techniek en projectbeheer van wereldklasse.

Panasonic nam voor Etihad tijdelijk aangesteld personeel aan en trainde hen om te helpen bij het beheer van de audiovisuele infrastructuur en om te zorgen dat de dagelijkse evenementen, zoals kookdemonstraties, promotie-evenementen en bijeenkomsten met videoconferenties soepel verliepen.

Daarnaast zorgde het engineering-team van Panasonic voor technische ondersteuning en onderhoud. Wanneer de Wereldtentoonstelling zijn poorten heeft gesloten, zal Panasonic de volledige infrastructuur ontmantelen en in de oorspronkelijke verpakking terugsturen naar Abu Dhabi, zodat Etihad deze elders opnieuw kan inzetten.  

De juiste oplossing samenstellen

Een van de hoogtepunten van het paviljoen is de Imagination Lounge, die is ingericht als een werkende tv-studio. Een AK-HC3800 HD studiocamera legt de periodieke kookdemonstraties vast, die naar het Etihad Livestream-kanaal worden gestreamd

De beelden worden live gemixt met beelden van twee AW-HE130 pan-, tilt- en zoom-camera's aan het plafond. In een regelkamer in het paviljoen gebruiken de producers van de show een AWHS410 liveswitcher om naar believen tussen de opnamen te schakelen.   

"Onze Imagination Lounge is ingericht als een werkende tv-studio, waar we kunnen schakelen tussen verschillende camera's en geluid die allemaal te regelen zijn, en schermen waarop de gasten in het paviljoen kunnen zien wat de kok doet", aldus Johann Joseph, Digital Content Manager bij Etihad. "Dit is eigenlijk een tijdelijke constructie, maar met de hoeveelheid technologie hierbinnen voelt het meer als iets permanents.  Ik kan me niet voorstellen hoe we het paviljoen zouden hebben kunnen runnen zonder de verschillende technologieën die Panasonic heeft geleverd." 

Een virtuele vergadering organiseren

Panasonic heeft een vergaderruimte voorzien van een KX-VC1300 videoconferentiesysteem, een Cisco vergadertelefoon en een TH- 80LF50, 80-inch HD lcd-scherm. De apparatuur is gekoppeld aan een FZ-A1 Toughpad, die het geluidsvolume regelt en deelnemers in staat stelt op eenvoudige wijze te schakelen tussen invoerbronnen, voor een professionele werkomgeving.

  

De juiste atmosfeer behouden 

De binnentemperatuur wordt geregeld door de verwarmings- en koelsystemen van Panasonic. Verspreid over het gebouw zijn standaard 60-cm inverter cassettes geïnstalleerd. De zones worden geregeld met een bedrade afstandsbediening van Panasonic (CZ-RTC5), terwijl wand-inverters worden gebruikt in de regelkamer, waar de ruimte beperkt is. 

  

Een veilige plek

De eis om te voldoen aan de veiligheidsnormen wordt niet losgelaten, ondanks de tijdelijke aard van het paviljoen. Panasonic leverde zijn Bravida-toegangscontrolemodules, zodat de toegang tot bepaalde delen van het gebouw kan worden beperkt tot kaarthouders. De optische rookmelders 4401 van Panasonic en de warmtemelders 3308 alarmeren personeel en bezoekers in het geval van brand. 

  

 

Een gedeelde passie voor uitstekende klantgerichtheid

In 2011 koos Etihad Airways ervoor om Panasonic Avionics Corporation de entertainment- en connectiviteitssystemen aan boord van de vliegtuigen te laten leveren, inclusief breedbandinternet en live tv, voor alle widebody-toestellen voor op de langeafstandsvluchten van de maatschappij. Conform de overeenkomst installeert Etihad Airways het eX2-systeem van Panasonic in de nieuwe Airbus A380, Boeing 787 en de Boeing 777-300ER. Daarnaast wordt de eX3-oplossing van Panasonic gebruikt in de nieuwe Airbus A350.

Als onderdeel van de overeenkomst wordt op de hele bestaande vloot van Etihad Airways en de nog te leveren widebody-toestellen ook de Global Communications Suite van Panasonic geïnstalleerd. Deze zorgt voor breedbandverbindingen aan boord, een mobieletelefoonservice en live televisie-uitzendingen.

Toen de luchtvaartmaatschappij op zoek was naar een partner voor het inrichten van het Etihad/Alitaliapaviljoen op de Wereldtentoonstelling in Milaan, wisten ze op wie ze konden bouwen. "Etihad zet heel erg in op het gebruik van technologie en we dachten onmiddellijk aan Panasonic, omdat we al jaren met hen samenwerken op het gebied van entertainmentsystemen aan boord. Het idee was om een van de beste technologie-ondersteunde paviljoens te creëren en ik denk dat we daar goed in zijn geslaagd", aldus Johann Joseph, Digital Content Manager op het paviljoen van Etihad.  

 

Etihad op de Wereldtentoonstelling in Milaan 

Etihad nodigt u uit om haar innovatieve paviljoen te ontdekken, dat is geïnspireerd door het concept "Connecting the World". Bezoekers worden gevraagd samen met Etihad een levenservaring te ondergaan die zowel leerzaam als leuk is voor het hele gezin. Ze kunnen kennis maken met Edi en Alia, twee biobrandstofvrienden, leren van beroemde koks die hun talenten en geheimen laten zien en zelfs hun vliegkunsten testen in een van de twee vluchtsimulatoren

Johann Joseph, Digital Content Manager bij Etihad: "Etihad is een technologisch geavanceerde luchtvaartmaatschappij die trots is op het feit dat het een uitstekende klantervaring levert. Dit strekt zich ook uit naar het tentoonstellingspaviljoen. Het gaat over technologie, duurzaamheid en voedsel, en over proberen de beste ervaring te bieden met behulp van technologie. Boven is onze VIP-lounge, voor Gold- en Platinum-leden van Etihad en Alitalia. 

"We hebben onze nieuwe verblijfsruimten aan boord, die leden kunnen bezoeken, vergaderruimten en videoconferenties; dus een heel andere ervaring dan de rest van de tentoonstelling. Beneden willen we het publiek laten zien wat we doen en wat er in Abu Dhabi allemaal te doen is. We hebben interactieve games en kaarten ontwikkeld, we gebruiken ook xbox connect-camera's waarmee bezoekers kunnen reageren op onze mascottes Edi en Alia, dus allemaal erg gezinsgericht."