• Advertentiegenie in de kijker

Advertentiegenie in de kijker

Projectie van panasonic zorgt voor verbluffende reclame-expo in het Guinness Storehouse

Het Guinness Storehouse is één van de grootste trekpleisters in Ierland. 1,5 miljoen bezoekers beleven een innemende en beklijvende Guinness-ervaring.

Het Guinness Storehouse bevindt zich in het hart van de St. James's Gate Brewery in het Ierse Dublin en vertelt het verhaal van het merk. De ontdekkingsreis begint op de bodem van het grootste bierglas ter wereld en voert de bezoeker ruim zeven verdiepingen mee langs interactieve belevingen die de lange brouwtraditie van Guinness koppelen aan de Ierse geschiedenis.

Op het einde van de reis kunnen bezoekers op het dak in de Gravity Bar genieten van een glas Guinness, met panoramisch uitzicht op Dublin.

Toen beslist werd om de attractie een nieuw interactief tintje te geven, kwam Panasonic in beeld om een frisse, visueel verbluffende expositie te creëren.

 

De Wereld van de reclame

Als onderdeel van de attractie verkennen de bezoekers de geschiedenis van Guinness sinds haar ontstaan 1759. Een deel van deze ontdekkingsreis bestaat uit een etage rond “De wereld van de reclame”.

Guinness is wereldwijd bekend om zijn bekroonde reclamecampagnes. Dit deel van de expositie moest deze wereldklasse weerspiegelen en bekrachtigen.

“De wereld van de reclame” gaat in op advertentiecampagnes door de jaren heen in kranten, op het internet en tv. De verbeelding van mensen prikkelen is altijd het doel geweest van deze campagnes, het Storehouse had dus technologie nodig die dit kon ondersteunen.

"“Jaarlijks komen er 1,5 miljoen bezoekers over de vloer, dus moeten we kunnen vertrouwen op de technologie.”

De etage omvat een 250°-projectie van de beste Guinness-reclame, gecombineerd met een overweldigende backing track die de aandacht moet trekken en de grootsheid van Guinness benadrukt.

In totaal zijn 12 Panasonic PT-DW640 samengebracht tot een betoverende projectie die de bezoekers omringt. De projectoren beschikken over een dual-lamp-systeem dat redundantie garandeert. Dit betekent dat bij defect van een lamp een andere lamp overneemt, zodat de show onverminderd kan doorgaan.

De projector beschikt ook over een eigen Eco-filter, dat tot 12.000 uur lang meegaat alvorens het vervangen moet worden.

Brian Franzoni, Managing Director bij Rockbrook Engineering, legt uit: "Deze attractie is druk bezocht en beperkt onze tijd voor onderhoud. Om ervoor te zorgen dat we operationeel zijn voor de duizenden bezoekers die we dagelijks ontvangen, gebruiken we Panasonic-projectoren met ingebouwde redundantie voor het project.

De 6.000 lumen PT-DW640, een 1-chip DLP™-projector, beschikt over een RGB Booster voor levendige en kleurrijke beelden.

 

Zoals “een vis een fiets nodig heeft”

Panasonic's PT-DW640 wordt gebruikt om een geanimeerde backdrop te creëren voor een mechanische versie van Guinness’ bekende “vis op een fiets”. De DW640 biedt een hoge beeldkwaliteit en duurzaamheid, wat hem ideaal maakt voor auditoria, musea en attracties.

“We wilden echt ieders verbeelding prikkelen; iedereen heeft zijn of haar favoriete Guinness-reclame. We probeerden dus te tonen hoe reclame door de jaren heen evolueerde” aldus Eibhlin Colgan, Archive Manager bij het Guinness Storehouse. “De 250°-projectie is een finale van de “Wereld van de reclame”, waarbij de unieke Guiness-televisiespots tot leven komen in een op maat gemaakte beklijvende omgeving.

 

Betrouwbaarheid

Voor een wereldberoemd merk dat dagelijks zoveel mensen ontvangt, is betrouwbaarheid van essentieel belang. Het is belangrijk dat elke bezoeker dezelfde ervaring beleeft en dat het personeel van het Guinness Storehouse kan vertrouwen op een solide technologische infrastructuur.

Eibhlin Colgan legt uit: “Jaarlijks komen er 1,5 miljoen bezoekers over de vloer, dus moeten we kunnen vertrouwen op onze technologie. Vanaf het moment dat de eerste bezoekers binnenkomen moeten we heel de dag door een continuë werking kunnen garanderen zodat iedereen een plezierige en meeslepende ervaring beleeft. We moeten dus kunnen vertrouwen op de technologie.”

 

Andere installaties

Daarnaast worden twee Panasonic PT-D5700-projectoren gebruikt in de expositie “Kuipwerk en transport”, die vertelt hoe Guinness® de wereld rondreist sinds 1769. Vandaag wordt Guinness® naar meer dan 150 landen verscheept.

Een gigantische projectie leidt bezoekers ook naar de gift shop. Hierbij wordt een 16.000 lumen Panasonic 3 chip DLP™-projector gebruikt die aanbiedingen en reclame projecteert in de winkelruimte van de attractie. Zo ontstaat een scherm van 3 meter achter de toonbank.  

Lucy Meredith, Field Marketing Specialist bij Panasonic, verklaart: "Het was geweldig om het Guinness Storehouse te bezoeken, te zien hoe onze technologie er wordt gebruikt en te horen hoe tevreden de medewerkers zijn over onze producten. De “Wereld van de reclame” is echt indrukwekkend, vooral de 250°-projectieruimte.”

 

Kitlist

12 x PT-DW640
2 x PT-D5700
1 x PT-EX16K