• LECTURE CAPTURE/FLIPPED CLASSROOM

Hoe houden universiteiten gelijke tred met de veranderende behoeften van Generatie Z?

Auteur: Tony Molloy, European Business Development Manager-Higher Educatio

De universitaire studenten van nu zijn de eersten in de geschiedenis die zijn opgegroeid in een digitale wereld. Ze hebben nog nooit tergend langzame internetsnelheden ervaren en verwachten dat elk scherm een touchscreen is. Er zou alom verwarring ontstaan als ze gevraagd zouden worden een ​​applicatie met MS-DOS te laden.

Dus hoe voldoen universiteiten aan de behoeften van een zich ontwikkelende groep van jonge geesten?

Panasonic was een van de koplopers in het leveren van de technologische ruggengraat achter de zogenaamde 'flipped classroom', en werkte samen met Panopto om lecture capture-oplossingen te maken, ontworpen voor de universitaire markt.

De software wordt gecombineerd met een laserprojectie met hoge helderheid of professionele schermtechnologie en hoge definitie PTZ-camera's om zowel presentatiedia's, presentator en audio tegelijkertijd op te nemen, die vervolgens online door studenten kunnen worden geüpload en geopend.

Veel marktleiders gaan ervan uit dat dit uiteindelijk ertoe zal leiden dat meer studenten wat langer in bed blijven liggen in plaats van naar hun ochtendcollege gaan over kwantummechanica (in mijn geval waren het altijd boekhoudkundige en financiële modules).

Maar in feite heeft de implementatie van 'lecture capture' op Edge Hill University met succes de studie-ervaring verbeterd. Er zijn drie afzonderlijke collegezalen ontworpen met volledige flexibiliteit als achterliggende gedachte. Elke zaal combineert Panasonic-laserprojectors, 4K-afstandscamera's, samen met 65-inch repeaterpanelen en het alles-in-één videoplatform van Panopto.

"We waren bang dat we een afname van het aantal gevolgde colleges zouden zien", zegt Don Moffatt, manager media-ontwikkeling op Edge Hill University. "Maar het tegenovergestelde blijkt waar te zijn. We zien meer studenten die de colleges bijwonen en we denken dat dit komt doordat ze zich volledig kunnen concentreren op de les zonder dat ze slaafs aantekeningen moeten maken."

Instellingen voor hoger onderwijs, met name universiteiten, streven voortdurend naar verbetering van de studie-ervaring in een poging om concurrerend te blijven. Nieuw onderzoek van Panasonic suggereert dat 91% van de ondervraagde Europese universiteiten de introductie van lecture capture-systemen overweegt. En terwijl bijna alle in het VK ondervraagde universiteiten al een bepaald niveau van lecture capture-technologie hebben geïmplementeerd, plant bijna de helft ervan verdere systemen in voor het volgende jaar.

De reden hiervoor is simpel. De vraag of universiteiten 'value for money' bieden, is vanwege stijgende collegegelden de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden, en ook omdat studenten steeds meer van hun studie-ervaring eisen. Leren op afstand wordt ook steeds belangrijker nu universiteiten proberen deeltijd- en internationale studenten aan te trekken

De whitepaper van Panasonic toonde aan dat de lecture capture-technologie door een kwart van de respondenten (25%) ook wordt gezien als een opwindende nieuwe potentiële marketingtool. Veel universiteiten zijn gelinkt met andere instellingen in het buitenland of hebben satellietcampussen die met een druk op de knop of, in sommige gevallen, live gestreamd een kant-en-klare bibliotheek van collegemateriaal beschikbaar hebben. Studeren aan een universiteit in de regio is voor veel buitenlandse studenten goedkoper dan verhuizen naar het Verenigd Koninkrijk en een optie die steeds meer avontuurlijke studenten in het Verenigd Koninkrijk kiezen, die anders afgeschrikt zouden worden door hoge studiekosten en schulden.

Naarmate de kwaliteit van de technologie zich verder ontwikkelt, is de onderwijssector nu grotendeels afhankelijk van AV om lessen te geven. Dit wordt een uitdaging als het gaat om onderhoud van technologie, dat nooit een probleem is in een wereld van krijtborden en acetaatprojectie.

We hebben wel geconstateerd dat er een migratie plaatsvindt van lampprojectie naar laser omdat dit een beter investeringsrendement oplevert. Het laserprojectiebereik van Panasonic is beschikbaar in zowel LCD als DLP™ met 20.000 uur onderhoudsvrije bediening en langdurige helderheid. Dit maakt ze tot een ideale keuze voor instellingen voor hoger onderwijs, die erkennen dat laser een verstandigere investering is, omdat geen lampen en filters hoeven te worden vervangen.

Technisch meer onderlegd, is Generatie Z nu een nieuwe groep van studenten dat is opgegroeid met technologie ingebed in hun opleiding - dus verwachten ze vergelijkbare kansen als ze gaan studeren. De uitdaging voor elke onderwijsinstelling is om studenten betrokken te houden bij het materiaal en om de leermethoden vast te stellen die het beste bij hen passen.